شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

شکست غیرمنتظره در اهواز نکونام را در سخت‌ترین شرایطش روی نیمکت استقلال قرار داده است.

ماشاریپوف

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

اولین شکست استقلال در فصل جدید، خیلی زودتر از انتظارها به ثبت رسید. شاگردان جواد نکونام در یک بازی پرحاشیه با یک گل مقابل استقلال‌خوزستان شکست خوردند تا نکونام تنها در یک‌قدمی رکورد بازی‌های بدون شکست فرهاد مجیدی روی نیمکت این تیم متوقف شود. این مسابقه، «بازنده» زیاد داشت؛ از سازمان لیگ که بازی را در زمین ثالث و تحت شرایطی کاملا غیراستاندارد برگزار کرد تا برخی بازیکنان مثل رامین رضاییان که بدترین نمایش خود را از زمان حضور در استقلال ارائه داد و حسین حسینی که برای سومین بازی پیاپی موفق به ثبت کلین‌شیت نشد. با این حال، قطعا بزرگ‌ترین بازنده شب جنجالی اهواز، جواد نکونام بود؛ به دلایل مختلف.

شکست حیثیتی

شاید جواد نکونام ترجیح می‌داد شکستی چنین ناگوار را در هر نقطه‌ای از ایران زمین تجربه کند، غیر از اهواز. او در شهری زانو زد که به‌خاطر کم و کیف ترک آن، با انبوهی از انتقادات مواجه شده بود. وقتی جواد در آستانه بازی حساس فولاد با الهلال عربستان به بهانه‌های واهی از هدایت تیم خوزستانی کناره گرفت، باید می‌دانست که این ابهام تا ابد در کارنامه‌اش می‌ماند. پیش از بازی اخیر هم، مخصوصا به‌خاطر تقاضای استقلال خوزستان برای برگزاری مسابقه در ورزشگاه فولاد، جوی راه افتاد که آن داستان دوباره به مردم یادآوری شد. بنابراین بازی برای نکونام جنبه حیثیتی پیدا کرد تا شکست پنجشنبه‌شب دردناک‌تر هم بشود. از اتفاقات حیرت‌انگیز ورزشگاه اهواز به هیچ‌وجه دفاع نمی‌کنیم. آن همه پرتاب بطری و سنگ واقعا جالب نیست‌ اما حتی مقصر تحت فشار قرارگرفتن استقلال در این شهر هم شخص نکونام و سابقه منفی‌اش در خوزستان بود.

ناکامی فنی

اصل مسئله این است؛ فصل گذشته استقلال غالبا فوتبال خوبی بازی نمی‌کرد و هر زمان این مسئله به بحث گذاشته می‌شد، جواد و مدافعانش از نیروی انسانی ضعیف تیم به‌عنوان توجیه استفاده می‌کردند. همان زمان هم به‌نظر می‌رسید در مورد بی‌مهره‌بودن استقلال اغراق می‌شود، با این حال امسال دیگر چنین استدلالی به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نخواهد بود. استقلال یکی از توفانی‌ترین تابستان‌هایش را پشت سر گذاشته و تیمی کهکشانی تقدیم کادرفنی کرده است؛ به قدری که قرارداد برخی بازیکنان به‌طور یک‌طرفه فسخ می‌شود. حالا نکونام با این همه ستاره چطور فوتبال بازی می‌کند؟ آنها شمس‌آذر را به‌سختی و با چاشنی شانس بردند، مقابل ملوان با اشتباهات داوری از شکست گریختند و نهایتا مقابل استقلال خوزستان طعم تلخ باخت را چشیدند؛ در روزی که نمایش گنگ و بی‌برنامه این تیم بدجوری توی ذوق می‌زد.

فروپاشی جایگاه

مجموعه این مسائل باعث شده جواد نکونام از زمان حضور در استقلال در تنهاترین موقعیت خود قرار بگیرد. بلافاصله بعد از گل استقلال خوزستان، در اهواز شعار «حیاکن، رهاکن» علیه او سر داده شد و بعد از پایان بازی هم ده‌ها هزار کامنت و پست و توییت با محوریت ضرورت اخراج او به انتشار رسید. فعلا لیگ تعطیل شده و فرصت اغواکننده ۲هفته‌ای پیش روی مدیران باشگاه است که کادرفنی را عوض کنند، اما حتی اگر نکونام از این برزخ هم بگریزد، در ادامه راه کار سختی برای بهبود پایگاهش بین هواداران خواهد داشت. انتظارات از این تیم استقلال خیلی بالاتر از چیزی است که او فعلا ارائه داده.

کد خبر 878141
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    1 2
    لنگی خان تیم خودت مثلا تا حالا چکار کرده؟ یه برد اون هم با اشتباه داوری آورده